KwikFit Meppel is uitgeroepen tot de beste vestiging van KwikFit. De klanten van deze KwikFit-vestiging geven gemiddeld een 9 als gevraagd wordt naar vriendelijkheid en kwaliteit en dat is de hoogste score van Nederland. Met een klein verschil ten opzichte van de winnaar staat de vestiging Amsterdam Overtoom. Ook zij krijgen als gemiddeld klantcijfer een 9. KwikFit Veendam wordt beoordeeld met een 8,9 en zij halen hiermee een mooie 3e plaats.
Ruim 50.000 klanten hebben het afgelopen jaar het bezoek aan hun KwikFit-vestiging beoordeeld op vriendelijkheid, kwaliteit van het geleverde werk, wachttijd en prijs. Gemiddeld wordt een bezoek aan KwikFit beoordeeld met een 8,7.
Eerlijk duurt het langst
“Ieder jaar verbetert ons gemiddelde klanttevredenheidscijfer. Het is fijn om te weten dat je klanten je service positief waarderen, want daar doe je het tenslotte voor”, aldus Arjan van der Meer, Marketing Director bij KwikFit. “Ook dit jaar willen we onze service nog verder verbeteren. Meer begrip en vertrouwen creëren door duidelijk en transparant te communiceren met onze klanten. We realiseren ons dat geld uitgeven aan auto-onderhoud niet leuk is, maar als je echt begrijpt en ziet waarom dit nodig is, dan ga je als klant met een goed en veilig gevoel weer op weg. En als hier twijfels over bestaan, dan horen wij dat natuurlijk graag. Want alleen dan kunnen wij dingen verbeteren of veranderen.”
Een trots team in Meppel
Ieder jaar zit KwikFit Meppel bij de top 10 klantvriendelijkste vestigingen. De titel is een paar keer aan hun neus voorbij gegaan, maar nu mogen ze zich, voor de zesde keer sinds het klanttevredenheidsonderzoek, weer een jaar lang de beste KwikFit van Nederland noemen. Peter Wierikx, Sales Director van KwikFit, bezoekt de vestiging in Meppel om de medewerkers te laten weten dat hij enorm trots is op hun prestaties. “Het is mooi om te zien hoe gedreven het team is. Ze hebben altijd een vriendelijk woord voor hun klanten, luisteren oprecht naar de problemen en vinden het leuk om de perfecte oplossing te bieden. En dan belonen je klanten je ook met zeer tevreden reacties."
“Geweldige zaak, vriendelijk, behulpzaam, nemen de tijd voor je en doen meer voor je dan de opdracht. Topper, aanrader.”
Michel Roose, Filiaalmanager, is al jaren het gezicht van de vestiging in Meppel. Zijn geheim: “Goed luisteren naar en meedenken met de klant. Je bouwt dan echt een band op. Dat vind ik belangrijk en het maakt mijn werk extra leuk. Ook mijn team wil het beste voor de klant en daarom gaat bij ons die service als vanzelf.”
Klantvriendelijkste KwikFit-vestiging per provincie
Ook dit jaar hebben we weer gekeken naar de klantbeoordeling per provincie. Deze filialen mogen zich een jaar lang het klantvriendelijkste filiaal in hun provincie noemen.
Drenthe |
9,064 |
Meppel, Leonard Springerlaan 32A |
Noord-Holland |
9,055 |
Amsterdam, Overtoom 36-40 |
Groningen |
8,986 |
Veendam, Cereslaan 1 |
Zuid-Holland |
8,964 |
Noordwijk, Van de Mortelstraat 260 |
Overijssel |
8,957 |
Hengelo, Enschedesestraat 136 |
Flevoland |
8,942 |
Almere, Vlaardingenstraat 2 |
Gelderland |
8,936 |
Nijmegen, G. Noodtstraat 2B |
Friesland |
8,833 |
Leeuwarden, Heliconweg 57 |
Limburg |
8,814 |
Venray, Stationsweg 113 |
Noord-Brabant |
8,810 |
Bergen op Zoom, Van Konijnenburgweg 20 |
Zeeland |
8,790 |
Goes, Klein Frankrijk 27 |
Utrecht |
8,687 |
Utrecht, Amsterdamsestraatweg 656B |
Verkiezing ‘Beste KwikFit-vestiging’
Traditiegetrouw strijden alle KwikFit–vestigingen in het land elk jaar om de titel ‘Beste KwikFit-vestiging van Nederland’. De winnaar van deze interne verkiezing wordt bepaald aan de hand van het oordeel van klanten over ‘hun’ KwikFit-vestiging. Via een enquête zijn bezoekers van de vestiging gevraagd naar hun mening over onder meer klantvriendelijkheid, wachttijd, kwaliteit van de uitgevoerde werkzaamheden en de prijs en of ze een bezoek aan de desbetreffende KwikFit-vestiging zouden aanbevelen aan hun vrienden, familie en kennissen.