Nieuws overzicht
Toon categorieënKwikFit Bandenmonitor najaar 2014: Opmars vierseizoenenband zet door
- overzichtContinental nadert marktleider Michelin
De populariteit van de vierseizoenenband blijft stijgen en heeft inmiddels een wegdekaandeel van 3,9%. Ook rijden automobilisten in de zomer steeds vaker door op winterbanden, zo blijkt uit onderzoek onder 2.142 auto’s door JES Marketing Onderzoek in opdracht van KwikFit. De meeste auto’s in Nederland rijden nog steeds op Michelin banden, met een aandeel van 19% blijven zij marktleider in Nederland. Zij worden op de voet gevolgd door Continental met een marktaandeel van 18,3%.
Gratis winterbanden van KwikFit bij HEMA Autoverzekering
- overzicht - overzichtWegens succes opnieuw samenwerking KwikFit en HEMA
KwikFit en HEMA gaan na het succes van de vorige actie opnieuw de samenwerking aan voor een unieke winterbandenactie. De eerste 5.000 klanten die voor 10 november 2014 een all risk (casco) of beperkt casco HEMA Autoverzekering afsluiten, ontvangen een gratis set Fulda winterbanden bij KwikFit. Tijdens de winterbandenactie van KwikFit en HEMA van januari 2014, werden voor de eerste keer in Nederland 5.000 gratis sets winterbanden weggegeven.
KwikFit introduceert nieuwe ‘bandenmeetstraat’ in 2de bandenhotel
- overzicht - overzichtGewijzigde opstelling zorgt voor meer productiviteit
Vlak voor de start van het nieuwe bandenwisselseizoen heeft KwikFit haar nieuwe ‘bandenmeetstraat’ in het bandenhotel in Harderwijk in gebruik genomen. Een soortgelijk systeem is ook aanwezig bij het eerste bandenhotel in Etten-Leur, maar dankzij de gewijzigde opstelling zorgt deze modernere variant voor meer productiviteit tijdens het drukke wisselseizoen. Onderdeel van de ‘bandenmeetstraat’ is de nieuwe profielscanner die het profiel van de wisselbanden zeer nauwkeurig scant en deze informatie digitaal opslaat. Hierdoor kan KwikFit het bandenbeheer voor haar klanten nog beter managen en rijden de zakelijke rijders altijd op veilige banden.
KwikFit zet volgende stap in online strategie met responsive website
- overzichtKwikFit zet de volgende stap in online strategie met de lancering van de nieuwe responsive website. De keuze voor een responsive website is een reactie op de groeiende groep consumenten die via tablets en smartphones naar autobanden, velgen, apk-keuring of autoruiten zoekt. De vorige website van KwikFit werd recent door onafhankelijk onderzoeksbureau WUA! bekroond met een derde plek in de Top 100 beste websites van Nederland, met een gemiddelde score van 8,0. Om voor te blijven op de concurrentie heeft KwikFit zijn website nu geoptimaliseerd voor mobiel gebruik.