Top 10 scoort 8,6 of hoger in landelijke verkiezing 2015
De KwikFit vestiging aan de Leonard Springerlaan in Meppel is uitgeroepen tot beste KwikFit-vestiging van 2015. Dat hebben de klanten van de landelijke autoserviceketen bepaald in een klanttevredenheidsonderzoek. Ruim 77.000 klanten van de 180 KwikFit-vestigingen deden mee aan het onderzoek.
De vestiging in Meppel sluit 2015 af met een gemiddelde klantbeoordeling van 8,8 dat is zelfs twee-tiende punt hoger dan vorig jaar. Op de tweede plek staat de vestiging in Nijmegen met ook een 8,8 als gemiddeld klantcijfer en op de derde plek de vestiging in Hilversum met gemiddeld een 8,7. Alle vestigingen in de top 10 scoren gemiddeld een 8,6 of hoger.
Landelijk gemiddelde opnieuw gestegen
Het landelijke gemiddelde klantcijfer voor alle KwikFit-vestigingen stijgt elk jaar consequent met een tiende punt van een 8 in 2012 naar een 8,3 in 2015. Hieruit blijkt dat de investeringen van KwikFit in kwaliteit succesvol zijn. KwikFit werkt al jaren samen met TÜV Nederland om de kwaliteitseisen van de
APK-keuring en onderhoudsbeurten te waarborgen en KwikFit is tevens gecertificeerd doorstichting Duurzaam Repareren als duurzaam autoservicebedrijf.
Prijsuitreiking in Meppel
De prijs werd uitgereikt in de
KwikFit-vestiging in Meppel door Peter Wierikx, Sales Director van KwikFit: “Kwaliteit en service staan bij KwikFit hoog in het vaandel en daarom meten we nu al vijf jaar lang de kwaliteit van onze dienstverlening. Door feedback te vragen aan onze klanten, krijgen wij inzicht in dingen die goed gaan, maar ook de punten die aandacht verdienen. Deze klantervaringen worden dagelijks op de werkvloer besproken. En dat is niet voor niets, want het gemiddelde klantcijfer stijgt elk jaar opnieuw. Extra bijzonder aan deze prijs is dat de klant bepaalt wie er wint, en de klant heeft altijd gelijk. De felicitaties gaan dus uit naar vestigingsmanager Michel Roose en zijn team. Zij hebben het dit jaar opnieuw fantastisch gedaan.”
Filiaalmanager van KwikFit Meppel, Michel Roose, over het behalen van de eerste plek: “Ik ben enorm trots op mijn team dat we dit resultaat hebben bereikt. We scoren elk jaar goed bij dit klanttevredenheidsonderzoek, en toch weten we elkaar steeds weer te motiveren om het nog beter te doen. Dat het gemiddelde cijfer in 2015 is gestegen van een 8,6 naar een 8,8, laat zien dat onze klanten dat waarderen. Daar doen we het voor.”
Verkiezing ‘Beste KwikFit-vestiging’
Traditiegetrouw strijden alle KwikFit–vestigingen in het land elk jaar om de titel ‘Beste KwikFit-vestiging van Nederland’. De winnaar van deze interne verkiezing wordt bepaald aan de hand van het oordeel van klanten over ‘hun’ KwikFit-vestiging. Via een e
nquête zijn bezoekers van de vestiging gevraagd naar hun mening over onder meer klantvriendelijkheid, wachttijd, kwaliteit van de uitgevoerde werkzaamheden en de prijs en of ze een bezoek aan de desbetreffende KwikFit-vestiging zouden aanbevelen aan hun vrienden, familie en kennissen.