Record aantal bezoekers KwikFit Webshop
Door de eerste sneeuw en de aankondiging van sneeuwoverlast, is er topdrukte ontstaan bij KwikFit. Sinds afgelopen vrijdag staat de telefoon roodgloeiend in de vestigingen en de monteurs werken met man en macht om aan de vraag naar winterbanden te kunnen voldoen. Ook de webshop van KwikFit heeft nog nooit zoveel bezoekers gehad als in de afgelopen 24 uur.
De meeste zakelijke rijders hebben al in oktober en november de winterbanden laten monteren en ook steeds meer particulieren maken tijdig een afspraak om de zomerbanden om te ruilen voor winterbanden. Van de automobilisten die hun winterbanden opslaan bij KwikFit, heeft inmiddels bijna 90 procent gewisseld. Toch is er ook nog een grote groep automobilisten die wacht tot de eerste sneeuwvlokken naar beneden komen alvorens zich te melden voor een bandenwissel.
Vraag naar winterbanden twee keer zo groot als de vraag naar vierseizoenenband
De vraag naar winterbanden en vierseizoenenbanden is groot. De vierseizoenenband is al een paar jaar aan een enorme opmars bezig. Uit onderzoek van KwikFit bleek vorig jaar dat bijna één op de tien automobilisten in de winter op een vierseizoenenband rijdt. De vierseizoenenband wordt vaak als alternatief van de zomerband gezien, maar KwikFit laat weten dat veelrijders het beste af zijn met winterbanden. Uit de verkoopcijfers van de afgelopen 24 uur van KwikFit blijkt nu dat met dit winterse weer de vraag naar winterbanden nog altijd twee keer zo groot is als de vraag naar de vierseizoenenband.
“Wij doen er alles aan om al onze klanten zo snel mogelijk te helpen aan nieuwe banden,” aldus Martin Post, algemeen directeur van Kwik-Fit Nederland. “Sinds afgelopen vrijdag is het bij KwikFit ‘code blauw’, oftewel alle verloven zijn ingetrokken tot nader order.”