Top 10 scoort 8,5 of hoger in landelijke verkiezing 2014
Voor de derde keer is KwikFit aan de Leonard Springerlaan in Meppel uitgeroepen tot beste KwikFit-vestiging van het jaar. Dat hebben de klanten van de landelijke autoserviceketen bepaald in een klanttevredenheidsonderzoek. Ruim 73.000 klanten van de 181 KwikFit-vestigingen deden mee aan het onderzoek. De vestiging in Meppel sluit 2014 af met een gemiddelde klantbeoordeling van 8,6. Eervolle vermeldingen kregen ook KwikFit-vestigingen in Nijmegen, Breda, Amsterdam Bijlmer (winnaar 2013), Enschede en Dokkum.

Landelijk gemiddelde opnieuw gestegen
Het landelijke gemiddelde klantcijfer voor alle KwikFit-vestigingen is gestegen van een 8,0 in 2012 naar een 8,1 in 2013, naar een 8,2 in 2014. Hieruit blijkt dat de investeringen van KwikFit in kwaliteit succesvol zijn. In 2013 is KwikFit een samenwerking aangegaan met TÜV Nederland om de kwaliteitseisen van de
APK-keuring en onderhoudsbeurten te waarborgen en is KwikFit gecertificeerd door stichting Duurzaam Repareren als duurzaam autoservicebedrijf.
De prijs werd uitgereikt door Martin Post, algemeen directeur Kwik-Fit Nederland: “Kwaliteit en service staan bij KwikFit hoog in het vaandel en daarom zijn we vier jaar geleden gestart met deze interne verkiezing voor de beste KwikFit-vestiging. Bij elke vestiging wordt steekproefsgewijs de kwaliteit gemeten met een klantenenquête en het is fantastisch om te zien dat ons landelijk gemiddelde voor klanttevredenheid ook dit jaar weer gestegen is. Dat KwikFit Meppel nu voor de derde keer in vier jaar tijd de titel in de wacht sleept, kan geen toeval meer genoemd worden. De vestiging in Drenthe heeft duidelijk alle facetten van onze dienstverlening tot in de puntjes in de vingers en deze titel is hen dan ook van harte gegund!”
Titel terug in Meppel
Vestigingsmanager Michel Roose over het behalen van de eerste plek: “Dit is echt een enorme eer, vooral omdat deze verkiezing tot beste vestiging wordt bepaald door onze klanten. Vorig jaar stonden we net naast het podium en eindigden we op de vierde plek. Juist daarom ben ik ontzettend trots op mijn team dat een jaar lang hard heeft gewerkt en er zo opnieuw voor heeft gezorgd dat onze vestiging in Meppel als beste naar voren komt.”
Verkiezing ‘Beste KwikFit-vestiging’
Traditiegetrouw strijden alle KwikFit–vestigingen in het land elk jaar om de titel ‘Beste KwikFit-vestiging van Nederland’. De winnaar van deze interne verkiezing wordt bepaald aan de hand van het oordeel van klanten over ‘hun’ KwikFit-vestiging. Via een enquête zijn bezoekers van de vestiging gevraagd naar hun mening over onder meer klantvriendelijkheid, wachttijd, kwaliteit van de uitgevoerde werkzaamheden en de prijs.
